Tuesday, March 09, 2010

Menuju Puncak... or somewhere towards the peak at least

Ok... so the start of the day was pretty shitty - no thanks to the stupid ass event that was called The Biggest Loser Asia finale.


Dahla nak gi sana da sekian hal. Please note kebijaksanaan sapa entah yang pilih to do contruction on a very busy stretch on the LDP on a freaking Tuesday morning.

Will go on about that later (about program lahar tuh... not the traffic situation). Malas nak meroyan skang... kang banyak result bagai aku bagitau sebelom tayang kol 9 malam kang. Ala... tayang tuuuu... yang kononnya live bagai tapi sebenarnya rakaman hanjeng belaka. Nanti je la aku carot kenapa.

Abih event puaka tuh, aku gi pengenalan 12 pelajar untuk Akademi Fantasia musim ke lapan.

Nampaknya, benar ek tilikan aku. Heh... no komen. Sapa yang da baca whether in chat ke on my fan page ke column aku, da tau seminggu dua lepas kan?

Anyway kali ni aku rasa hampeh dot com sikit la suasana AF8. Tatau la... bak kata juri tertentu dulu, I deserve my comment (matilah aku!) Kita tunggu je betol ke tak janji produksi kononnya takde sekor pon tone deaf ek! baru start carotan panjang berjela.

Tak kuasa aku nak biodata penoh bagai so here it is.

Pelajar perempuan - empat orang dari Sabah (berlakon pengsan terkejut) dan adalah Nadiawati Ainul Basir (Ain) - 23, Dayang Nor Anum Arjuna Aharun (Anum) - 19, serta sepasang adik beradik (is this even realistic???) Erma Suhaimi - 21 (Ema) dan Siti Adira Suhaimi - 19 (Adira).

Selebihnya peserta perempuan, seorang dari Sarawak iaitu Zafarina Jamhari (Farina), 28, dan Nadia Emilia Roselan (Nad), 21. Nad ni dak Klang... budak kampung aku nih... awas la carotan lebih tiga bakul dari peserta lain kalao malukan kampung halaman kita yang traffic jam tiap pagi cam armageddon lahar itu.

Skang sila cuci mata atas wajah-wajah kaum Hawa dalam Akademi Fantasia musim kelapan.

Please note - HAVE SOME RESPECT for the owners of the copyright of these pictures. Credit should be given to Astro and Akademi Fantasia, dan jangan pandai-pandai watermark gambar-gambar ni ngan URL atau logo blog atau website korang yang nan hado. Honestly... that is infringement of the owners' rights. Beretika sikit ketika nak melayari Internet (ramai sangat bangsat pandai on PC tapi tak pandai baca kat luar tuh)

Ain
Anum
Ema
Adira
Farina
Nad

Bebudak laki reverse lak... as I revealed much earlier. Hanya seorang dari East Malaysia iaitu Muhd Shahril Firdaus El (Daus) - 22 dari Sarawak.

Ni sorang agik dak Klang iaitu Muhammed Shahril Mohd Saleh Hussein (Shah) 26. Harap awas ye... jangan malukan orang Klang.

Remainder are Muhammad Alif Kadim (Alif - berapa banyak Alif da nih... ni kedua dalam AF, pastuh keluar pakai nama Alif agik tambah pening la semua bersepah yang bernama Alif) - 18 dari Kuala Lumpur, Ahmad Shahir Zawawi (Shahir) - 21 dari Perak, Emirza Awan Zulazrin Chew (Iwan - panggil je Emi kan better... heh!) - 20 dari Negeri Sembilan dan Muhd Firdaus Maulana Mohamed (Maulana) - 22 dari Johor.

And here are how the boys look like.

Daus
Shah
Alif
Shahir
Iwan
Maulana

So are you guys convinced?

Buat kali pertama dalam aku ikut Akademi Fantasia sejak permulaan lagi di musim pertama... I am not in the least excited.

I like the Sarimah and Jimmy combination. Tapis selain itu, soal programming, cast list bebudak ni... langsung tak meyakinkan aku sebagai peminat that it will be... well.. interesting to watch.

In fact, I have this impending feeling of doom which I had masa AF4... only worse.

Apapon aku tanak komen lebih (walaopon rasa berbakul nak carot da - dan sebab aku tak terlibat tahun ni dan bebudak ni bukan student aku cam musim lepas, aku leh bagi teguran - abih la blog aku ni kena serang karats lagik pasni). To be fair, aku tunggu first show - tu pun kalao aku rasa nak gi sebab tak kuasa ada konsert pastuh results show lak feeling Idol. Aduh!!!!

Some people just don't understand what is sacred to Akademi Fantasia.

AF8 bermula dengan Tirai AF Sabtu ini 13 Mac 2010 at 9 pm di Astro Ria. Diari bermula the the following Monday pada jam 7.30 malam (solat Maghrib tak nih?).

Apapon kita wait and see je.


PS - Aku ada sorang kawan dalam Akademi antara bebudak ni, tapi memang sah takde bias. Tapi untuk elakkan binatang-binatang bakal menyerang aku diam kan sapa dan hanya akan bagitau ujung musim atau bila orang itu sudah tersingkir.

PPS - Kongsi sikit pendapat korang pasal bebudak ni dan programming. Nak tengok apa pendapat korang.

10 comments:

ummm...ni mell br first tgk list tuk AF8 ni kat sini...kalau tgk pd list org2 nye tkder pe yg nk diexcited kan...kena tgk konsert2 mingguan la..at least for first and second concert utk tau sp yg ok..tp pasinye utk minggu2 yg seterusnye akn ada kemajuan dan juga sebaliknyer..sometimes dorang ni konsert pertama wahhh kita tgk mcm ada bakat..tp bila minggu2 sterusnye makin merosot..dan begitu juga sebaliknyer.

apa yg lebih menguja kan mell ialah nk tgk sarimah n Jimmy mengendalikan konsert dan.... PAK NIL.....i Like..hehehe...

Note: tk pernah vote dr season 1 sampai season 7...tp suka giler tgk..sapa pun juaranyer i ok je..sbb tk semestinya JUARA akn berthn lama dlm industri berbanding yg TK JUARA.

daaaaa...kidd jumpa lagi di comment AF yg akn dtg...huhuhu..

ada tgk video mereka nyanyi di website hmetro, takde satu pun yg menarik perhatianku. semua rasa cam sama je...mcm dah ada dlm industri ni.. hmm..tetap berharap ada meningkat jg nanti.

ni just pandangan aku secara kasar berpandukan pic from web astro,murai & video pengenalan yg nyanyi beberapa saat tu...erm...Anum mcm unik skit..Daus ade suara yg bagus..tp ape2pun aku nak tau karakter dorang mcm mane..kene tggu 1st perfomance dlu baru leh nilai kesemuanya..

p/s : shah tu mcm iras2 joe la skit2..tp versi lagi tembam skit la..
bwahahahahaha..

IkanEmas: hanya Ema yang sesuai kapel ngan aku nie... ahaks.... tunggu 1st concert baru buat choice...

same here ngan korang. for now all of them takde umphh langsung. tunggu tirai minggu ni tengok camna.
tapi seriously aku rasa kureng semacam la musim ni.

and romi ko memang oink oink. ewwww!!!!! ahahahaha

hah! sesi memancing di blog Joe..
anak ikan mana yang Joe nak tangkap..
kan.. hahaha

sejak taun lepas, aku dah xmo nk pilih2 sape nk dipuja dan disayang

aku try nk kekalkan ape yg aku buat taun lepas. memberikan servis percuma kepada blogger AF / peminat AF.. kali ni nok, ko kene letak jugak kat sini. x kire. hahaha

eh terus pilih 12 pelajar? dah takde kem lagi ke? astro save bajet?

tak suka the change in format - voting post concert and results show esoknya. That is not AF. Been following AF since season One, and agree with you - there are some things sacred to AF and we, fans wish it remains that way.

and what's with Diari time2 maghrib ni.

:(

hi joe..
seriously 1st time aku nmpk shah mmg trus ternmpk muka joe lee..hihihi..ingatkan mataku yg kabur..ahaks..

walaupun af8 nk start, tp aku still rs penangan af7..so let's wait n see how it goes..bolehkah mereka memenangi hati kita..(especially yg bukan peminat tegar af cm aku ni..ahaks..)..apa pun sokong org klang..cos aku budak klang gak (wow..ke-klang-an sungguh..)

~~zaza~~

sial tol zaza. cis! ahahahaha... paan matilah ko!