Thursday, August 27, 2009

Pay day!

Today was a good day!

Pay day! It's been a year plus since dapat regular pay cheque susah nak percaya. Back to makan gaji! Sort of... since I still have my own outfit to run. So, this is like the basics, and the rest I earn is more of loose change (and for the folks, as well as savings and a little extra shopping)

But apart from that, hari ni berbuka kat event Astro.

Majlis untuk unveil the programming by Astro channels for the Raya period. Banyak wo! Some kelakar tak kena.. but some really good.

Ni some pics of the event. Sapa nak lepas rindu kat Mawi dan Datuk Siti Nurhaliza sebab da lama aku tak update about them, here they are, along with some other pics I snapped.

The best part was bumping into kak Nita and hubby abang Mahathir sebab da lama tak jumpa meka. They make me feel so good because they always talk about my column. Bangga la ada diva cam dia ni, puji hasil kerja. Anyway, had a good chin wag with them, and the rest was more to santai.

Memula nak disaster sikit sebab the outdoor event tu kena pindah indoors sebab hujan. Ada orang lupa ke nak upah khidmat bomoh hujan? But all in all - despite the cramped conditions and all - it was fun still.


Farid looks better clean shaven


Hah... tuh dia... kak Nita dan abang Mahathir pon dok bersila ok!


Datuk Siti - sweet as always


Ketika bergambar kenangan bersama anak-anak yatim yang turut hadir kat majlis tu


Ekin dan Aien


Sedondon... haru biru! Eh... serba biru!


Marsha pon ada


Ada la spoil mood sikit bila serempak binatang sekoq ni yang keja kuli kat Astro ni. Dia ni dari penah keja sekali ngan dia da memang rasa nak bagi makan tapak kaki da.

Berangan je lebih keja tak penah vast. Anyway, to cut a long story short... hari tu, lepas shooting AF Raya di Melaka, ada gosip keluar kat Harian Metro.

Walaopon aku takde kena mengena, biasalah... aku la jadik prime suspect. Sabar je lah...

Aku tak kisah la sebab aku selama ni kunci mulut kalao aku dok kat dalam ketika Akademi Fantasia, so sebab takde rasa feeling of guilt, ada aku kisah? Kan! So aku pon tak kisah kalao orang nak tuduh ke fitnah.

Tapi yang aku sakit hati, binatang tuh ni dok perli aku. Aku wat bodoh je lah. Benda camni kang melayan lagik menjadi. Batal niat posa seharian. Eh... erm... anyway, I think some people kan, seriously threatened by me, sampai they just find it easier to bitch than try and improve themselves.

Oh whatever... dalam hidup ni, berkali kali aku jumpa da orang camni. Wat bodoh je... kita keja keras dengan ikhlas, God willing, adalah hasilnya. Besides, as I always say, karma will take its course.

Wat baik ngan orang pun camni.. huh.

Anyways, lepak sampai tengah malam tuh! Da habis event layan kuih muih borak ngan Aishah, Chi dan Metra. Ngumpat.. eh.. berborak je keja. Tak lupa kak Izan pon join. Merasalah dia kena carot je. Heh! Ampun kak Izan!

Eh ok la... nak tidor!

Esok ke lusa aku upload performance Siti dan Faizal Tahir. Besh woo!!!!! Malas nak transfer, convert, edit dan upload skang. Soon... tunggu!!!

0 comments: