Thursday, April 01, 2010

Erm...

Baru balik lepas bermalam di Hospital Selayang.


Ni nak fast forward. Petang tadi kat Pavilion jap tuk Sheila Majid nya show ulangtahun ke 25. Katanya... erm... I don't know. It was a little blah for me. Macam takde hype befitting a 25th anniversary celebration. Not like it was bad, cuma macam tak cukup meletup nak kena ngan achievement Sheila yang jauh lebih vast.



Pas abih, lepak ler ngan kengkawan kat Rasta. After had snacks and drinks tengok da tengah malam, kami pon bergerak ke Hospital Selayang. Biasalah... time camni lebih sesuai sebab bukan ramai akan jenguk. Lebih elok time ni...

Sampai sana, kami pon naik. Jumpa bonda abang Din sekali adik dia, kak Ana. Lepak sekali borak dengan mereka.

Was upset by what I heard. Apparently, abang Din da stabil da siang tadi. Pastu took a turn for the worse again.

He's still hooked up on the dialysis, cuci darah.

Kawan-kawan dan keluarga ajak masuk tengok kalao nak. By doctor's allowance and family's consent, kami leh lawat walaopon abang Din masih tak sedar.

Aku tanak masuk... entahla. It won't be the Din Beramboi I know hooked up on the machines and unconscious. Memang berat nak tengok dia dalam keadaan ni. So decided not to.

Spent more time ngan kak Ana. Then Wan dari 6ixth Sense dan Akim tiba sekali ngan Willy.

Since guests leh masuk two by two, aku ngan Akim masuk sekali.

Entah camna aku nak gambarkan perasaan aku dengan kata-kata.

Sedih sangat. Memang berat mata memandang...

Abang Din is dependent on life support. Memang pernafasan dia memerlukan bantuan. It is true that his vital organs - lung, liver and heart have all been badly affected. He didn't look at all like the Din Beramboi any of us knew.

Kuar... lepak ngan kak Ana. Sampai satu-satu balik... cuma tinggal aku ngan keluarga abang Din.

Spent time borak more with kak Ana. Cita macam-macam dari segala mengenai abang Din, sehingga cita tak berkaitan.

Tak tahan nya pasal.. aku pon kuar la. Nak isap rokok katanya. Mintak kak Ana semua tido.

Anyway... memang cadang nak stay. So turun jap la... Yang aku tak sedar, lobby kat tingkat 3(ingatkan ground floor). Salah tekan, cari 1 - takde, so tekan 2.

Mana tak horrornya lift bukak empty floor!!!!

Aku da rasa semacam. Ni yang aku tak suka hospital nih!!!! Memang my sixth sense overtime sangat! Arghh!!!

Masa tekan lift lak tak bukak-bukak. Aku da horror semacam punya perasaan.

In the end the lift bukak. Da la lampu memang malap, siap lif aku nak naik tuh lamput kelip kelip. Aiyak!

Wat bodoh, masuk, got to the lobby level and kuar. Lapar... so lupakan kes tuh dan kuar carik makan around Selayang.

Terima kasih pada GPS aku, kesan KFC berdekatan. Sayangnya...

Ended up at 7-11. Pastu ada member-member sampai agik. Bak jumpa abang Din. Masa kami lepak-lepak... ada dak security borak ngan kita. Masa tu aku da bagitau member aku perasaan aku yang yakin sangat ada benda masa aku salah level tuh.

So bayangkan terkejut bila dak security tuh, bila aku mention aku salah floor, he pointed out tuh bahagian forensik bedah siasat bagai! Aiyak!!!!!

BENCIIIII!!!!!

Kawan ngan bebudak security hospital meka gelak aku.

Lepak sampai kol 6 pagik... takde benda wat sambil tunggu.

Terperasan ni lak.

Korang notice anything strange tak?


Motif taxi stand camni? Sempit gila... pastu sebahagian kaki lima lak. Pelik tol Hospital Selayang nih kan?

Anyway bila matahari mula nampak je... aku pon ala ala Batman nak balik tidur. Letih... aku tau ada kawan-kawan akan singgah dalam sejam dua. Aku nak berehat sebelom kembali ke hospital lewat sikit.

So gerak...

Ni baru sampai umah.

Owh ye... sapa minat Akademi Fantasia, ni Diari malam tadi.




Bosan. Malas nak pemerhatian panjang hari ni. Cukup aku katakan edisi Diari malam tadi
- More idiocy
- More screaming
- More laughs at stereotypes
- And more bad attempts at drama.

Dah. Malas. Nak tidur. Nak bangun dalam beberapa jam ke hospital lagi.

4 comments:

sedih la baca entry ko pasal pak din tu.. aku doa2 moga dia cpt sembuh... aminn..

joe, aku sedih sgt baca entry ko psl din beramboi tu... mmg sedih sgt... hope din beramboi has will power utk melawan penyakitnya itu...

tq for updating us with abg din's condition..hospital selayang is such a sad place for me as my dad passed away there..I know how it hurts for the family to bear with the condition..

joe, kirim salam kat famili abg din...semoga derang sabar dlm hadapi ujian ni