Saturday, May 02, 2009

Konsert Akademi Fantasia - Minggu 8 (Part 1)

Claudia dan Aishah tersingkir... AFMASUK sudah diumumkan. Korang komen la puas-puas. Jaga adab da. Aku no komen.

For those yang tak sempat tengok the show, here it is...




And for those who missed Diari EXT....

76 comments:

This comment has been removed by the author.

nampaknye esok siang je la tengok ulangan. AIM malam ni dah memanggil2 daku sekeluarga!

(huhu sungguh nak tengok sebab suke lagu2nya. malangnya sungguh!)

First sekali nak ucap tahniah kerana persembahan muzikal yang hebat pd mlm ni. Saya cukup terkesan dengan persembahan terhebat dalam sejarah AF antara Hafiz dan Isma. Melihat dan mendengarkan persembahan Hafiz tanpa saya sedari air mata saya mengalir seperti mana Tan Sri P.Ramlee membuat orang menangis ketika menyanyikan lagi ini. Bagaimanapun saya secara ikhlas merasakan tindakan Astro membuat AFmasuk telah menjatuhkan maruah dan kreadibiliti AF. Tindakan ini telah menguatkan lagi kepercayaan orang ramai penyingkiran pelajar iaitu Zizi dan Aril sememangnya dirancang. Apatah lagi penyingkiran Claudia dan Aishah serentak pada malam ini dengan jelas perancangan astro untuk membuat AFmasuk. Sebagai pengundi saya terfikir ramai yang merasakan Astro menipu mereka setelah dicanangkan takkan lagi ada undi AFmasuk. Nampaknya Astro lebih bermotifkan keuntungan daripada membantu melahirkan Artis yang benar-benar berbakat, berkaliber dan bermaruah.

penyingkiran zizi dan airil tak dirancang but after that plan telah diatur utk AF masuk.....plan utk malamni pun anak aku dah boleh agak ....stupid dog.
voters are being cheated
For sure Astro will do anything as long as they earn more money...Tiara jadi kambing hitam but will get more perks...
Sebenarnya tak yah AF masuk bawa aje Airil masuk gunakan kuasa veto
Really bullshit.

drama malam nih sangat lame oleh tiara..malam nih ader kuasa veto..tapi benda2 lain tiada pula kuasa veto...

saya menangis lihat hafiz dan isma.tahniah untuk minggu teater

Dear Joe, x puas hati dgn penyingkiran Aishah based on the percentage...namun aku akur..:(
My instinct was right the moment Aril tersingkir last week akan ada AFMASUK...but still aku ralat dgn penyingkiran Aishah...

Kedudukan pelajar sebelum undian ditutup:

PELAJAR dan PERATUSAN (%)

YAZID – 29
ISMA - 27
HAFIZ – 15
AKIM – 10
AISHAH – 9
CLAUDIA – 9

Kedudukan pelajar selepas undian ditutup:

PELAJAR dan PERATUSAN (%)

YAZID – 22
HAFIZ – 21
ISMA - 20
AKIM – 14
AISHAH – 13
CLAUDIA – 11

Apa-apa pun, kita sokongla keputusan yang di buat. After all, kita nak cari bakat yang luar biasa dari AF kan. Yang keluar dulu macam Rubisa, Zizi, Qaud dan Aril ada keistimewaan masing2. Kita sebagai pengundi tak perlu takut kalau ada di antara mereka masuk balik. Undi di tangan kita, so undila sebijak nya. All is fair.

Im speechless..sedih bla aishah tkeluar apatah lg,dia bkn berada d tangga yg terbwh sekali,namun tpaksa la terima hakikat di sebabkn afmasuk..rasa macam tak ptt je sesiapa pn tkluar pd minggu ini..namun itu lah hakikat yg tpaksa diterima..sian student2 yg btungkus lumus pd minggu ini..tak adil rasanya..apa pn,all the best to u aishah n also claudia..tabahkn hati menghadapi cabaran,dan teruskn usaha menjadi anak seni yg bjaya nanti..

Sebaik sahaja kedua-dua anak Sarawak - Aishah & Claudia tersingkir, peratusan Hafiz melonjak naik kerana tiada lagi undi pecah. Mungkin itu sebenarnya perancangan Astro, dan bukannya dengan niat utk memasukkan budak-budak yang dah terkeluar, walaupun itu yang ketara nampak. Think about it. Now Sarawakians can be more focused in choosing who they want to be the champion, when b4 this the sarawakians were divided as to who to choose.

just my personal opinion and obversation..looking at another view point....

pengumuman Principal mencacatkan kehebatan konsert ke-8.. x per laa undi laa AFMASUK.. ttp support HAFIZ di AF dan di luar AF.. AFUNDI10 HAFIZ KE 32999.. =) LOVEHAFIZ

JOE..

MY KOMEN....

AFMASUK PLAJA YG TERBAEKKKKKKKK DLM AF7 NEH IAITU..

ARIL!!

FINAL AKAN JD LBIH MERIAH N MANTAP DGN ADANYA AKSI2 LUARBIASA DR ARIL..RMAI XSUKA..TP SBENARNYE..DORG MEMG NAK TGK ARIL LG KAT AF KAN..KAN..

HU2:p

Konsert malam tadi adalah yang terbaik pernah aku tengok. Aku puas hati tengok konsert malam tadi. tapi keseronokan aku malam tadi terhapus secara otomatik bila diumumkan ada afmasuk. frust giler aku. ingatkan TJ nak cakap takde penyingkiran rupenye buat afmasuk. frust giler aku. tersangatnyer frust. konsert ke-8 jadi hancur disebabkan pengumuman tu..

AFMASUK mencacatkan konsert mlm td..
Saya mengaku yg ade bbrp pelajar yg tersingkir sblom ni sgt berbakat dan dpt memberi impak terutamanya di konsert..namun sy sedikit ralat kerana dengan adanya AFMASUK, Astro terpaksa/sengaja menyingkirkan 2 pelajar dan pada saya Aisyah menjadi mangsa keadaan terhadap agenda AFMASUK ini. If AFMASUK tidak dilaksanakan, setidak-tidaknya peluang Aisyah utk ke Final masih terbuka luas.

Hendak atau tidak, AFMASUK akan ttp dilaksanakan. Pilihlah dgn bijak!

This comment has been removed by the author.

vokal or lakonan ?? penyingkiran aishah mengejutkan kerana die berada di rank ke-2 last after undian ditutup. Mengapa perlu disingkirkan 2 org pelajar disaat minggu ini tidak menguji kekuatan vokal seseorang pelajar?lihat dan dengarilah sendiri lagu Slot Akasia. bukankah tidak sesuai untuk pertandingan sebegini. Sepatutnya minggu ini tiada penyingkiran. even aku as aishah fanz..tidak adil jugak untuk Claudia.
Pengumuman penting oleh pengetua selepas aishah n claudia tersingkir seakan-akan memberi harapn pada mulanya untuk aishah namun selepas mendengar perkataan AFMASUK dilontar-lontarkan seakan-akan membuatkan aku terfikir sejenak..aishah menjadi mangsa...she in dis game totally..afmasuk games..
inikah transformasi?

Joe, Persatuan Ikan Ikan Sedunia membantah AFMASUK. Tak adil la bro.... byg kan kalau Adilla di AFMASUKkan.... Dia buat 2 persembahan aje dah pergi final. Then peminat dia sikit aje melabur tuk dia pi Final... mengundi 2 konsert aje....
Please Astro... no AFMASUK.... tak adil untuk pelajar yang dah berusaha mengharungi Minggu AMY/SITI, MINGGU BAND, MINGGU MUZIKAL.... kalau kerana faktor diari sunyi tiada Aril.... masukkan aje Aril sebagai RA baru.

yang benar,
IkanEmas

Tak payah la timbulkan fitnah2 semua. Apa Astro, TJ, cikgu2 buat, balik2 salah kan Aril. Apalah dosa si Aril ni. Mungkinkah pengundi2 students lain takut Aril menang ke?? Yang saya nampak AF7 ni, semuanya berbakat. Kalau students pilihan tak menang pun, they all akan laris. Lagipun rezeki, Tuhan yang menentukan. Students hanya perlu kerja keras.

penipuan!!!!
aku rasa tertipu sebagai pengundi yang AFUNDI10 AISHAH!!!!!
sepatutnya Aishah dah top 5 dah malam tadi...
sengaja nak masukkan ARIL...!!!
walau apa pun komen prinsipal atau orang ramai tentang AFMASUK..
ingat lah bahawa TOP 5 ialah HAFIZ, ISMA, AKIM, YAZID DAN AISHAH..!!

yang dpt AFMASUK nanti memang recycle..!!!!

sedey giler tgk Aishah tersingkir walaupun dia happy..!!! dia dah bayar hutangnya! Her performance tonite was superb!!!!!!!!!!!!!

tadek guna nak AFMASUK Aishah..!

sebab dorang dah tentukan memang nak ARIL gi final..

anak murid kesayangan cikgu!!!!

TENAGA PENGAJAR DAN PRODUKSI AF7..!!! KAMU SEMUA TAK TETAP PENDIRIAN..!!!!!!

MENIPU UNDIAN PEMINAT..!

KENAPA TAK KATAKAN SAJA NAK MASUKKAN ARIL..! LAGI SENANG..

SO ORANG TAK PAYAH TERTIPU LAGI.. PENAT SAJA NANTI ORANG AFMASUK ..

SEBAB JAWAPANNYA MEMANG DAH SEDIA ADA DI ATAS KERTAS BAHAWA ARIL YANG AKAN MENGISI RUANG ITU!!!!

Aishah tak patut tersingkir.. sebab dia 2nd last..!
kalo final 5 org.. tempat itu sebenarnya milik AISHAH!!!!

astro sengaja taknak Aishah ke final dan nak masukkan ARIL..!!

malang nasib Aishah..

top 5 yang sebenar ialah

AISHAH, ISMA, YAZID, HAFIZ dan AKIM..!!!!


aku vote Aishah..! tak patut aishah keluar kerana yg last sekali ialah claudia..!

nampak sgt tak nak Aishah gi final..

lepas ni mesti ramai orang cakap..

kalo nak pelajar xyz masuk, taip lah AFMASUK!!!

jgn buang duit korang.. sebab jawapannya dah ada.. sia2 je!!!

aku berani bet.. tempat tu memang utk ARIL...!!

malas aku nak AFUNDI lagi kalo ada AF8 nanti..!!!!

Tak best bila ada AFMASUK..
memang voter akan rasa tertipu..
(Nasib baik tak pernah AFUNDI. sebab dah tau taktik bodoh Astro neh.)
baik Aril, Rubisa, Zizi, mahupun sesiapan je yang dah terkeluar..

Untuk Aril..Kalau dapat masuk pun lpas nie n menang, mesti ingat sbb awak menang tak best..
bknnya 10 minggu dalam Akademi..
tidak adil untuk pelajar lain..

KUTIPAN PETISYEN NO AFMASUK
1. IkanEmas (Sabah)

menurut firasat aku inilah af terakhir..hehehe..

joe,af7 pada aku mmg disaster dari awal. n sayang konsert smalam berakhir dgn another disaster, dengan lakonan yang ...... i'm sorry joe but thats the fact.

but fikir2 balik perlu ke aku complain2? boleh ke astro berubah? keputusan boleh ditarik balik ke? akhirnya.. inilah TRANFORMASI yang dicanang2kan. now i get the whole idea.

Tahniah kpd pelajar2 krn tlh mbuat persmbhan yg bgus skli.but at the end AFMASUK diumumkn..so sad..potng stim btol r..bg ak afmasuk x perlu ada la bro...lgpn asal smalm 2 orng sklgus trsingkir..x adil bg pengndi yg dop ngundi start minggu pertama smpai skrng..2 orng keluar sb afmasuk..not fair r..aku peminat aril tp ak x ske afmasuk..

TRANFORMASI APER NIH?AKU TAK PAHAM LANSUNG?

hai joe...

Chekdee kesian kat aril....... AFMASuk ini akan menambah kemarahan ramai kepada ARIL ....

Chekdee minat aril.... undi afmasuk pun tak ok.... tak undi pun tak ok...cam serbasalah sungguh.

APA KATA KITA CADANGKAN KAT ASTRO...

AFMASUK HANYA UNTUK MEMBOLEHKAN PELAJAR ITU BUAT PERSEMBAHAN DENGAN SINGLE TERBAHARU DALAM KONSET FINAL...... TAPI DIA TAK LAYAK BERTANDING ...... I RASA INI LEBIH ADIL ...SINCE ..RAMAI YANG NAK ARIL ADA DALAM FINAL HANYA UNTUK LIHAT DIA BUAT PERSEMBAHAN.........

CAMMANA IDEA INI

Frust aishah keluar.

Mangsa keadaan. Tak dapat nk lihat aishah pada malam final dengan lagunya sendiri.

huh ! ASTRO wake up !

Tahniah Astro, produksi, pengetua dan tenaga pengajar kerana berjaya menjadikan persembahan semalam sebagai konsert terbaik dalam sejarah khususnya gandingan Hafiz dan Isma. Persembahan Hafiz dan Isma pasti terpahat dalam sejarah AF sebagai yang terbaik dan paling diingati. Penuh penghayatan dan emosi yang mendalam sehinggakan sesiapa jua boleh menitiskan air mata. Namun tindakan mengumumkan AFmasuk di penghujung konsert oleh Pengetua mencacatkan kehebatan konsert semalam. Secara tulus ikhlas saya sebagi pengundi rasa tertipu dan diperbodohkan dengan tindakan Astro membuat AFmasuk. Tindakan ini menguatkan lagi kepercayaan orang ramai dengan tindakan Astro sebelum ini menyingkirkan Zizi dan Aril adalah sesuatu yang telah dirancang. Memang ramai pengundi yang meragui apabila Zizi dan Aril tersingkir sebelum ini. Adakah benar kerana undian terendah atau Astro memang telah merancang sesuatu? Oleh itu apabila Aishah dan Claudia disingkir secara serentak semalam dan pengumuman pengetua sejurus selepas itu ada AFmasuk terbuktilah apa yang diperkatakan oleh orang ramai selama ini. Hal ini telah menjatuhkan kepercayaan orang ramai,bahkan kredibiliti dan maruah astro dan program ini runtuh sama sekali.

dari af1-af7..aku gelak jek..paling aku gelak bila ade afmasuk.

takpe la joe, rencah hidup af, nama pun program realiti. keep ur head high la bro kalau depa ade yg x puas hati. bagi aku kalau afmasuk neh bg oportunity bg yg masuk tuh utk merasa konsert final. ala korang neh, mcm tak biasa jek ngan af. mmg la dedikasi dan semangat pengundi masing2 akan demoralized tapi kkita amik positif jek la. mana tau dari kemasukkan bakal afmasuk neh semangat makin naik ke? sape tau kan?

kenapa harus takut ngan bakal contenders yg bakal diafmasuk tuh? dia manusia, bagi chance la kat dia nak bersaing..

xxx
true original fans of hafiz (they said hafiz suka gaduh ngan akim tapi aku rase memasing umur lebih kurang masing2 panas..budak2..xpe, amik sudut positif..semua org ade kekurangan..;)))

matilah..rmai kate estro sengaja nk masukkan ARIL pulak..
suka atau tidak..afmasuk dah pon diumumkan..

AFMASUK ARIL ok!!

Konsert minggu ni sangat BEST, can feel it dari sesi latihan di diari hingga time konsert...MALANGnya keindahan konsert telah dicemarkan dgn DRAMA announcement AFMASUK.. TAK PERLU sepatutnya coz this is the reality even in real world many are so good but still not all are chosen to be successful artist. Let's FOCUS to the top voted students.. yg terkeluar tu just let them be out of the limelight for a while after FINAL concert then cont. la to make them an icon ..tak gitu?
~kak nita~

aril tak berdoas apa2. belum pun tahu result & cara mengundi semua tuding jari pada Aril. mcm la aril tu jahat giller. please lah open sikit mind tu. jgnlah suka hati jatuh hukuman pada orang. aku doakan aril lbh tabah & cekal. dia masuk or not, itu rezeki Allah. moga tahu jgn melatah dgn org2 yg takut aril merampas hak orang. kalau itu hak dia, apa cara sekalipun, dia tetap akan kembali pada yg berhak. jika bukan rezeki dia, tak akan jadi hak dia. mcm tomok. mmg tertulis dialah pemenang maka dia pasti juara. peminat OIAM jauh lbh cerdik drp peminat AF. sekian

alaaa apa nak herankan dengan AFMASUK ni. alang AmIdol pun dah ikot style ni aper? cuma beza dia, pengkritik yang tetapkan siapa yg layak masuk. Kat mesia ni, kuasa itu di tangan anda! apa lagik? undi ajer lah. tak suka? afundi ajer fav students ande semua tu. tak payah bising bising gerak mulut, gerakkan ajer jari dan butang sms tu.

apa barang AFMASUK??? Potong jer ...konsert punyalah gempak alih-alih tangkap leleh guna kuasa veto umum AFMASUK..Joe kau kasik tau team produksi AF sbbkan dah tergadah umum AFMASUK letak syarat aa siapa yg diundi masuk balik hanya berpeluang utk perform masa konsert akhir tapi tak leh menang baru ADIL...amacam?
#jangan pandang belakang#

TOLONG SAMPAIKAN KAT PIHAK PRODUKSI AF7 KALO NAK BUAT AFMASUK BOLEH TP 4 PELAJAR YG TINGGAL TU LAYAK MASUK FINAL N UNDIAN DRG DIKIRA TUK 2 MINGGU MANAKALA PELAJAR YG HENDAK DISERAP SEMULA HENDAKLAH MEMBUAT PERSEMBAHAN MINGGU KE-9 DAN DIADILI OLEH JURI N SMS SAMA RATA 50/50.

KALO BOLE JURI BKN DR KALANGAN PIHAK TENAGA PENGAJAR TP HENDAKLAH DR LUAR CTH RAMLI MS,SHAFINAZ, M NASIR.PELAJAR YG BERJAYA MSK SEMULA UNDIANNYA HANYA DIKIRA TUK SEMINGGU SAHAJA SEMASA FINAL NANTI TUK MEMBERI KEADILLAN KPD PENGUNDI2YG TELAH BANYAK MENGELUARKAN DUIT MEREKA UNTUK MENYELAMATKAN PELAJAR YG TELAH BERTAHAN TUK 8 MINGGU.SO FAN XMARAH SANGAT.

UNDIAN TUK 4PELAJAR TU TTP DIBUKA MINGGU KE-9 N AKAN DIBAWA KE FINAL. 4PELAJAR TU JUGA HENDAKLAH MEMBUAT PERSEMBAHAN COZ FAN TIDAK TERLEKA NGAN AFMASUK. UNDIAN PUN TTP ADA TUK 4 PELAJAR TERSEBUT.

afmasuk ni memang lah busuk tul .... memang mangsa adelah pelajar ... honestly rasanya only aril seorang je yang akan dapat mengugat kemarahan pengundi pelajar2 yang tinggal dan berkemungkinan dapat top 3 ... and if betul dia masuk, lepas af nanti dia terpaksa dengar tomahan sana sini and berkerja keras untuk menjadi ikon yang dilaungkan itu ... bagi the other students rasanya kemasukkan semula mereka akan menjadi penyeri diari dan merebut tempat the bottom 2.. tomahan bagi diaorang tak lah seteruk yang aril akan dapat ...

tapi format afmasuk ni camana eh ... memang aku keliru sikit ... tapi harap2 bukan purely on sms ... memang busuk cara lama tu .... pengetua should use her power wisely ...

ps - joe ko bagitau aishah yang dia dah bayar hutang dia kat aku ... persembahan dia memang bagus ....

-wiz-

Untuk penyokong2 Aril, teruslah mengundi Aril dan menyokong Aril di luar sana.

God Speed, semua students akan berjaya.

aku sokong ada afmasuk supaya dapat beri peluang kepada pelajar yang bagus tapi tersingkir disebabkan pengundi silap percaturan

Wajarkah AFMasuk Diwujudkan Semula?
( 38572 Undian )

Ya - 42%


Tidak - 60%


(sumber www.murai.com.my)

jadi apa lagi yg Astro nak?

KUTIPAN PETISYEN NO AFMASUK
1. IkanEmas (Sabah)
2. Normimy (Pahang)
3. Wahab (Klang)

This comment has been removed by the author.

Aishah mmg dh bayar hutang dia, dia menangis kan wktu hbs perform? I can feel her feels.

AF saje x nk bg Aishah masuk final. Apehal la nk singkir 2 org? Kembali pada budaya AF1 la! Tenang je aku tgk. Aishah!!

sib baik tak pnh ngundi...kaye kan tokeh aStrO ajek..

KUTIPAN PETISYEN NO AFMASUK
1. IkanEmas (Sabah)
2. Normimy (Pahang)
3. Wahab (Klang)
4. KakJah Penang

Saya setuju dengan AFMASUK. Peluang kedua untuk semua pelajar yang tersingkir. It's up to fans to decide.

Aishah best. semua perform malam tu best belaka. sepatutnya takda penyingkiran sbb they did very very well. kalau nak singkir dua pada minggu kemudian pun takpala, tapi bukan nya pada konsert mlm tu. sbb suma memang bagus.

tapi suma jgn risau, dulu pernah ada undi masuk, tapi popular tak ke mana. kalau ada rezeki, adalah.

dont worry.. (still sedih aishah kuar)

Lakonan terbaik malam konsert ke-8... Principal Tiara! Siap nampak confius dan ala2 terkejut bila 2 pelajar Sarawak tersingkir. Sangatlah ketara dia sedang berlakon. Ingatkan dia nak buat announcement tak ada penyingkiran (kalau dia buat begitu pun sure kena kutuk kerana bias pada pelajar Sarawak).. ni tidak.. guna kuasa veto buka undian AFMASUK! Aparaaa! Tak taulah motif dia ni samada nak selamatkan pelajar Sarawak so dgn AFMASUK tak ketara sangat. Tapi kalau ikutkan peminat kat luar tu, I rasa peminat Aril lagi banyak so mungkin in the end AFMASUK ni untuk Aril.

Tiara kalau tak nak student yg di AFMASUK kena kutuk baik guna balik kuasa veto awak tu hentikan AFMASUK!

Aku rasa kalau student seperti Adila, Obri, Rubisa, Zizi, Sidi, Qhaud, Claudia & Aishah masuk balik sure tidak akan dicondemn sangat malah AFMASUK mungkin tidak akan diperbesarkan oleh peminat2 fanatik Hafiz, Isma, Yazid & Akim. Tapi kalau Aril yg terpilih, sure akan dikutuk teruk.

Aril dah mula tenang kat luar tu malah kutukan kat @15 pun dah mula berkurangan. Sekarang apa dah jadi, bermula lagi kutuk-mengutuk.. ni semua kerja Principal Tiara yg dok gatai nak guna kuasa veto dia tu.Mungkin dia tak tahan tengok Aril lagi happening kat luar tu berbanding pelajar yg masih dalam akademi yg kononnya dah mula ditransform ke ntah ape benda.

Konsert ala theater musical tidak menunjukkan keupayahan vokal sebenar pelajar dan sepatutnya tidak ada penyingkiran malam tersebut.

Akhir kata, saya cadangkan PRINCIPAL GUNA BALIK KUASA VETO UNTUK HENTIKAN AFMASUK baru aman dan adil buat semua pelajar dan peminat.

PRINCIPAL GUNA BALIK KUASA VETO UNTUK HENTIKAN AFMASUK!

PRINCIPAL GUNA BALIK KUASA VETO UNTUK HENTIKAN AFMASUK!

PRINCIPAL GUNA BALIK KUASA VETO UNTUK HENTIKAN AFMASUK!

Principal sila guna balik kuasa veto untuk hentikan AFMASUK dan masukkan semula Aishah dan Claudia sblm org ramai tahu perkara sebenar

Jangan takut dengan AF Masuk. Masa AF2 dulu, I die hard fan Kaer, Linda dapat balik masuk sebab AFMasuk. I tak marah2 pun sebab peminat2 Kaer tahu yang dia akan berjaya walaupun tak jadi Juara. Sekarang ni, I minat pulak kat Aril, so kira adil lah ni. Semua students OK la, boleh berjaya. Janganlah terlalu emotional. Ini kan reality show.

(Mungkin dia tak tahan tengok Aril lagi happening kat luar tu berbanding pelajar yg masih dalam akademi yg kononnya dah mula ditransform ke ntah ape benda)?
- Soalan aku, apa yang happening nya Aril kat luar tu? tak dengar citer apa pun...hmmm

kakjahku ni gersang ke apa...sian aku tgk dok terhegeh-hegeh kat Aril...ambik cermin, tengok muka ko dulu...huahahahaha

eh,takde pic bapuk gemuk kali ni?

BRAVO and CONGRATULATION is in order for AF7 Concert ke-8. It was AMAZING to see the students performed after 5 days of practice ONLY...Tabik SPRING utk Priciple Tiara dan konco-konconye yg bekerja keras utk konsert-8. Tak ketinggalan kpd semua pelajar yg very HARDWORKING utk menjayakan minggu yg mencabar.
SALUTE to AKIM kerana tidak gentar dgn Adlin @Sultan for 4 yrs yg hadir sbg pengkritik. For me, he did very WELL dgn menyanyi, menari dgn character yg berjaya sbg Sultan Melaka as it was not easy utk bawak watak Sultan if you watched PGL.
Aisya did very WELL and SAYANG sekali Aisya terkeluar sebab suker nak tangok Aisya dalam FINAL.

Isma & Hafiz beruntung kerana citer P Ramlee amat dekat dihati orang ramai samada muda atau tua sebab filem-filem Pramlee pun sentiasa ada di TV. Gandingan yg baik dan persembahan yg menjadi.


Anyway, AF ada kelainan dan sangat berbangga dgn potensi pelajar AF7 semasa dikonsert-8. Yang terkeluar adalah BAIK dan mereka yg tinggal memang layak utk terus ke final dan sepatutnya AISYA harus bersama-sama mereka kepentas final.

Mengenai AFMASUK, pemahaman Tok memang ia dibuka hanya utk Claudia dan Aisyah based on the announcement selepas konsert oleh Principle Tiara sebab dua pelajar terkeluar which was not expected by her and she wanted one of them to stay. For me, AISYA deserves to continue and be voted IN for AFMASUK and commercially ada value.

To Serawakians...kena ingat bukan hanya orang Serawak yg vote orang Serawak, sama seperti Stacy AF6, bukan hanya orang Sabah yg vote dia. Unfortunately peserta Sabah was not strong enough this year so kitorang prefer to vote peserta dari Serawak and Johor yg nampak kekuatan mereka. Bukan hanya pada vokal tapi character dan personaliti yg lebih terserlah.

motif smu bujet Aril dpt AFMASUK...nmapk sgt Aril bagus...smu takut...klu Aril juara habislah kena kutuk...sian jadi mangsa keadaan...

so...terus vote student fav korg...jgn slahkan astro klu fav terkuar...

KUTIPAN PETISYEN NO AFMASUK
1. IkanEmas (Sabah)
2. Normimy (Pahang)
3. Wahab (Klang)
4. KakJah Penang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

aku sokong afmasuk ok..
AFMASUK ARIL!!

KOMEN ANONYMOUSE

'kakjahku ni gersang ke apa...sian aku tgk dok terhegeh-hegeh kat Aril...ambik cermin, tengok muka ko dulu...huahahahaha'

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Alhamdulillah..byk pahala aku ..
katala apa ko nak kata..jari ko kan..nant yg nak menjawab kat kubo tu pon jari ko tu kan..

AFMASUK ARIL OK!!

kakjahku....cukup-cukup la, kitorang tau kakjah minat Aril....Kalau ada rezeki ada la.

Joe...
Satu permintaan utk disampaikan pd pihak produksi. Adalah baik kalau DVD Konsert 8 dapat dikeluarkan sebagai kenangan kpd peminat AF sebab kelainan dan transformasi yg menjadik dan boleh dibanggakan oleh kami semua. Thanks.

alang2 dah buat musical ni .. nak cadangkan buat kelainan dengan reunion season ni nanti buat lah akademi fantasia reunion the musical .... mesti gempak ....

TokSky betul lah ... siapa yang ade commercial value memang akan survive a bit lama dalam industri ni tu pun kalau under management yang bagus ....

Semua pelajar yang telah keluar tidak layak untuk masuk semula untuk merebut gelaran kerana mereka telah terbukti gagal menarik perhatian rakyat malaysia untuk mengundi mereka dengan bakat yang ada. Seni menarik perhatian rakyat malaysia bukan bergantung kepada bakat semata-mata. Penghibur yang baik adalah penghibur yang berbakat dan dapat diterima masyarakat.

Mengenai AFMASUK, pemahaman Tok memang ia dibuka hanya utk Claudia dan Aisyah based on the announcement selepas konsert oleh Principle Tiara sebab dua pelajar terkeluar which was not expected by her and she wanted one of them to stay.

--------------------------------

Special treatment only for those two. This is the most bias decision ever made by the Principal. More bias than what happened to Hafiz in the earlier weeks.

kakjahku tahun lepas fanatik riz.tahun ni fanatik aril..wawawawa..dua2 pun poyo..