Saturday, March 15, 2014

Merry minxed

Perasaan paling cuak dan sakit hati, dalam tempoh beberapa bulan pertama pakai kereta baru. 

Masa tu berjaga tahap nak mampus, dapat satu calar leh menangis tiga baldi gitu.

And my Going Merry (yes... that's what I call my car - One Piece fans akan faham) got her major smackdown dalam baru tiga bulan kot sejak aku pakai ni. And the best thing? It was parked!

To be exact, it was parked right outside my house. 

Ceritanya jirang celaka depan umah ni, anak dia memang main suka hati campak keta block jalan. So turns out it was the morning tukang amik sampah mai dok angkat kawasan kita. Yang bak lori sampah tu lak rupanya psycho sikit... dia da tau sempit, suka hati mak bapak dia, redah gak!

Apa lagi... kena sagat la bontot keta aku. 

I of course was dead asleep as it was 7:30am. Too early... then again for me, anything before lunch is too early.

My dad heard, ran out, and yelled at the driver. Celaka tu rupanya tengah reverse nak wat bodoh. Too bad in my area memang semua jiran aku prihatin... semua da keluar rumah pun. I love my neighbourhood... tak kisah jiran aku bangsa apa, semua very the united jaga kawasan.

Dad called out to me, and the moment I saw my car - memang mengundang malapetaka la mamat tu...meroyan la tahap gaban aku ni.

Dari dia nampak moka kerek tak kisah... jadi muka kelam kabut. Terus dia call supervisor dia.


Hah! Ni la lori celaka main sondol jek! Cipet tul...jalan pun rilek la... da tau kawasan perumahan lama... sempit jalan... ko ada hati nak Fast and Furious gitu kenapa? You rushing somewhere, bro?


Supervisor dia nak mai pun sejam lebih. Sampai je aku tak nak banyak cakap - aku suruh dia tengok number plate. "Baru lagi kan? So camna ni..."

Dia setuju hantar ke dealer terus... yang kebetulan tempat dia gi gak. Service center punya orang borak punya borak kata sempat nak wat hari ni.

Total work, new bumper - kena spray, dan mudguard belah tepi ala koyak tu kena keluar balik sikit dan cat gak. Total damage : RM850. Kimaks terkejut aku... nasib baik bukan aku yang kena bayar, kalau tak memang kena campak dalam lori sampah la si driver tadi. Sekali supervisor dia.

It was very much an inconvenience. I planned to sleep in after a late night of work last night. And not only did I have my sleep disrupted - I had to check on the progress and collect the car again later in the evening.

But the result...


Ah. Merry is fine again.

And I admit. There are two or three minor scratches on the bumper (entah celaka mana gesel kat bumper aku ada tanda sikit) that were bugging me. So having a new on just solved the problem of my OCD having to look at it.

All's well that ends well...

0 comments: