Monday, August 06, 2012

Pride!

Malaysians are VERY patriotic! Semalam layan badminton, final for men's single for the Olympics. Kira nak tengok Datuk Lee Chong Wei main dengan harapan merangkul emas. Walaupun gagal, yesterday was amazing in terms of the spirit of Malaysians.

Kat rumah, kedai.. merata, orang semangat gila. Lebih semangat dari Janji Ditepati. Matilah... anyway...

Aku terkejut gak sebab retweets aku gila babas semalam. Biarpun lepas kalah... still.. tengok lah semangat orang Malaysia.





Dan yang paling power! Sebab impressed gila, aku pun tweet ni... Datuk Lee Chong Wei for Prime Minister (jangan ada yang meroyan kata bodoh nak amik sportsman jadi Perdana Menteri ke bangsa lain ke apa - read the WHOLE tweet) - look at the number of retweets. Masa aku blog ni pun masih naik lagi. Aiyo!


This is truly the Malaysian spirit. Walaupun kalah Malaysia to China for the gold - but I am no less PROUD to be a Malaysian.


PS - #ThankYouLeeChongWei trending No. 3 worldwide, manakala Malaysians sampai No. 7 dan Lee Chong Wei No. 8. Lin Dan paling kuat worldwide pun baru No. 9.

3 comments:

sampai pagi nih pun tak habis lagi cerita pasal badminton nih kan..?
hehe..

Bagus lah... semangat patriotik bulan kemerdekaan ni...

time chong wei melutut frust, aku terus nangis even time aku type ni pun air mata aku begenang, sedih siot!