Tuesday, July 10, 2012

Random musings

Kadang-kadang... terpikir balik masa aku keja sebagai wartawan. Rindu gak.

Mana taknya. Tu lah kerja aku selama lebih 16 tahun. Tu lah minat aku. Penulisan. Mencari fakta. Membongkar rahsia. Bukan gosip saja ye... memang kalau hidup tuk tu je, tak ke mana.

Bila sudah keluar bidang kewartawanan ni, sudah pasti terasa tiba-tiba ada yang sudah tak pandang, walaopon aku masih keja di cabang lain industri hiburan.

Takpe la... tu nampak sangat jelas siapa yang mempergunakan kita ketika kita mempunyai kepentingan peribadi terhadap nak kawan kita.

Tapi jujur syukur selama ini, ramai teman anak seni yang masih keep in touch, ataupun tak sombong langsung walaupun aku mungkin tak dapat 'membantu' mereka dalam promosikan kerjaya mereka.

Semalam ada meeting kat Curve, tuk projek terbaru. Sebab semalam hujan, dan biasalah satu KL jam bila camtu, nampaknya ramai warga bandar mengambil keputusan berteduh di mall-mall berhampiran. Kat Curve saja, aku serempak ramai kawan-kawan dari industri hiburan. Ramai orang sebalik tabir, pengurusan...band.

Selepas selesai meeting pun da jam 8. Jalan nak menghala ke tempat letak keta, serempak ngan Awal dan Scha ditemani pengurus Awal, Lina. Sungguh lama tak berjumpa dengan mereka dah. Ye lah... masa wedding pun tak dijemput (sebab masa tu pun transition period).

Dok borak jap, Shaheizy Sam lak lalu... adoi. Jadi sesi lepak agik aa.


Had a meeting at Diana Danielle's home pastu. Yeay... dengar dia dan Fazura akan bersama membintangi pilem baru. Me likey!

Eh melalut ke mana takde halatuju cita ni.

Actually, it's a long winding way of saying, no matter what happens in this business, orang nak take advantage ke, dah puas take advantage ke... takpe. Ramai not camtu. Dalam line keja apa pun ada yang ikhlas dan ada yang tak. That's life.

I write this not with any sort of bitterness, but happiness.

Aku sekarang dalam proses settlekan business. God willing by the end of 2012 - I'm going to have something BIG to call my own.

2 comments:

ehh..eh..
anda lelaki rupanya..
lor..
ingat perempuan..
(jangan marah ekk..!)
sbb penulisan anda sangat soft..
i mean.. entahlah..
i berjaya buat saya keep on reading..
entah entry keberapa dah ni..
hehe..

oh..dulu wartawan..
alamak.. saya nih kes "tak buat homework"

tak tau la pulak owner blog ini adalah somebody..

~segan~

:)

Kita semua somebody. Takkan nobody lak. Hik. Takpe... aku ni orang biasa je. :-)