Showing posts with label ifa raziah. Show all posts
Showing posts with label ifa raziah. Show all posts

Friday, August 20, 2010

Raya!!! Raya!!! Raya!!!

Iyolah ko pepandai je nak headline entry raya katanya. Posa pon lom sparuh jalan feeling nak raya. Maksud aku raya... semalam ke rakaman Melodi Raya wat kat PWTC.

Jap... arituh da skodeng kasut Gucci Mawi, ari ni kita wat sesi skodeng kasut Gucci artis agik.

Sapa leh teka sapa. Jawapan ujung entry ni as always.


Masuk je Dewan Tun Hussein Onn, amik ko... decor ala kampung. Teringat 'Kampung Nikmat', perkampungan yang diwujudkan tuk wedding Ning Baizura. Cuma Melodi Raya ni takde kambing dan ayam hidup je.


Yang pentingnya...dalam dewan... selamat datang ke Melaka!!!


Matilah aku allergic tengok lampu lip lap. Teringat Melaka je. Anyway, ni some pics kengkawan aku snap. Enjoy the pics!



















Hah! Cukup tak aku snappy. Banyak tuh! By the way jangan terkejut ada kumpulan Nico. Meka wat reunion performance masa Melodi Raya.

And by the way... pic awal kasut Gucci. Da dapat jawapan? Kasut tu adalah milik....
Yer... Fizz Fairuz!

Seronok gak Melodi Raya kengkawan ramai. Cuma sesak sangat sebab ramai yang tak perlu dan tak dijemput sibuk menyelit.

Pas abih Melodi Raya, gi Yok Sahur Murai kedua sama gak. Sesak... yang tak dijemput pun wat kemunculan. Tu takpe lagik...

Yang artis sendu nan hado pon sibuk bak enam orang perhal?

Macam-macam lah... penganjur beradab tak sampai hati nak refuse entry, tapi kesian penganjur kedua majlis kena layan orang tak reti malu semua nih. Konon pose sana pose sini gila glam nak makan free bagai.

Oh well... busuk la nama sendiri.

Apapon, to the TV3 family as well as Murai - you guys did good. Happy sangat malam ni.. it was fun indeed.

Wednesday, July 02, 2008

Kelab Pop

Sampai je Wisma Ali Bawal tuk shooting Kelab Pop, bumped into lots of people! Mana taknya... bukan je satu episod nak shooting. Banyak skali harung. Aku nya slot yang last for the day.

Team aku, apart from myself, si Juan dan Rudy. Harus lah havoc katanya. Our challengers? Ifa Raziah, Serina Redzuan dan Fazli Zainal.

Semua mulot leh tahan.

Once, the final episod before ours finished (sempat usha, tapi akibat tuh tambah nervous), congratulated the winners! Siapa lagi kalau bukan team Triple Z (no, that was not their team name - tapi sebab memang tiga tiga nama start ngan Z).

The winning team for the shoot before ours was bro Zahid, skali ngan Zain formerly of RuffEdge (kira former ker) and Zed Zaidi. Uwaa... julang trofi ngan bangga tuh!

Mana taknya, dengar musim lepas, piala adalah piala pusingan yang passed on.

Musim ni semua pemenang dapat individual trophy.

Triple Z - Zain, Zed Zaidi and Zahid - eksyen ngan trofi tuh!


Uwaa... adik da dapat trophy, the pressure is on to meet expectations. Sebenarnya aku tak kisah pun mula mula nak menang ke apa... lagikpon appear pun ada saguhati da. Merasalah dijemput sebagai selebriti wakil media. Matilah... nak good impression ni.

Plus, adik da menang, aku pun nak ler. And it didn't hurt that the trophy cantik gak and nampak mahal. Heh!

So masa game, memang all out. Tapi round random question memang no hal. Seb baik tak terbodoh aku. Tapi round CD rosak aku tension. Tak pick up langsung. Juan banyak jawab.
Tapi yang kelakar, satu yang berjaya aku jawab tuh, tak sampai beberapa saat aku da tekan buzzer dan jerit jawapan. Lagu tu memang familiar - lagu hit yang kerap berkumandang radio.

Kalau tak kenal memang aku patut kena pancung - matilah malu kalao aku tak cam. Sebelum sesiapa sempat, aku tekan dan jerit STACY!!!! AKU STACY!!!! Heh! Tak ler aku malu sangat tak jawab speed round tu.

Round humming dan karaoke maut tuh memang pecah perot. Aku sampai nak jatuh pentas gelak!

Aku takleh cakap apa apa la... korang tengok kang bila episod tu on air. Not sure when... but memang kelakar!

Fazli, Serina, Reza, Juan, Rudy and me, myself and I. Kak Ifa terpaksa rushing balik cepat sebab anak dia sakit.


Pas abih gi lepak Pelita as usual. Tak plan apa apa pun. Dan dan... ada orang tegur. Rupanya Marsha dan Kefli ada 'discussion'. Hah... habihla korang kuar lagik la cita korang kuar berdua. Sebenarnya kira business meeting sebab ada hal nak bincang. Last last meka join satu meja.

Banyak ler aku nak borak ngan Kef sebab cita Gaia yang aku tarik diri. Then borak ngan Marsha pasal bab lain yang takleh sebut sini.

Kef and Marsha


Jauh tuh duduk!


Sibuk borak, tetiba lak ramai sampai kat Pelita tu. The ones aku sempat snappy Mila dan secara berasingan, Jac. Bangga ngan meka. Takde nya feeling kekwat takleh lepak mamak. Ada sesetengah nih pandang mamak ni cam hina sangat. And kalao lepak kat kedai mamak, rasa cam kena bagitau satu dunia seperti Fear Factor lak. Amik ko!

Mila lak sampai


Then Jac...


Hung about dari I think about 10pm, sampai almost 4am! Penat gila by the end of it all.
If I neglected to tell you the result of the episode Kelab Pop I was in. Sebenarnya... kami.. MENANG!!!!!

Amik ko! Trofi yang dok kat ruang tamu rumah skang. Nothing much to be proud of... biasa biasa je. Yang penting, we all had fun, and with friends.

Apa dia? Bolos? You'll never get me into that skin tight baju. Nangis kang Fitri tengok baju dia buat tuh kena stretch ngan aku! Nangis lagik tetiba Bolos kena rating sebagai horror film lak nampak lebihan aku semua. Matilah...

Over and out... for today...

Sunday, February 03, 2008

Omar and Ning - Part III

Ok nih last part, so korang takyah bising pasnih kata sekurun nak gambar lembab nak loading ke haper. Lain kali pakai broadband ek (tapi kalao pakai streamyx ala ala dial up gak kekadang - TM Net lombab sangat most of the times).

Kalao tak pon, gi cyber cafe yang line lajus tuk tatap pics ni.

Just one reminder, kalao nak amik pics ni nak wat koleksi peribadi - mana tau la korang fetish pics apa, termasuk kambing dan ayam tuh - silakan.

Tapi sekiranya kalao nak posting memana, especially kaki rompak nak tempek pics nih kononnya eksklusif dari meka sendiri - guna otak sikit ek. Please guys, respect my effort in shooting all these pics and uploading them - and CREDIT me, AND link kan alamat atau url blog aku. It's only polite kan?

Ok, enough melalut, on to the last part of the pics, the actual ceremony itself and the pasangan very the bahagia.

Selangkah masuk dewan...





Upacara merenjis - by Omar's parents time ni



Nas Adilla was the first to perform


Pocor-pocor bermula. Semua artis turun padang beraksi. FUN GILA!!!


Omar and Ning muncul dalam salinan kedua - Cerebon or Javanese royalty





Tarian Merak Kayangan or something like that


Back to the pengantins (merasalah pural)



Makan bersuap




Showtime lagi - Farhan menghiburkan. She was followed by many more. Farawahida, Haziq, Ifa Raziah and all pun ada. Tapi yang salah sangat on the night lari tema lagu was Syafinaz nak tayang skill operatic. Motif???




Door gift


Salinan ketiga. Western gituh


Seamat pengantin baru Omar dan Ning!