Showing posts with label liza hanim. Show all posts
Showing posts with label liza hanim. Show all posts

Thursday, June 12, 2008

Klang rocks!

Sebelum apa- apa, mai aku kongsikan some pics of my orang kampung. Yeah! Klang rocks! Represent'in y'all!!! Here's three of my fave gals from Klang, Ella, and sis Jojie yang asal from Telok Gadong, Klang (jiran lama aku tuh!), as well as Liza Hanim yang dok Taman Sri Andalas (another jiran tuh sebab aku dulu dok Taman Klang Jaya sebelom shifted area Taman Gembira - behind Telok Gadong).

My girls! Ella, Liza and Jojie.


Of course, this was taken masa kat PC Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2007 petang tadik tuk announce the list of penyampai dan yang membuat persembahan.

Before I head on to the list, nih some choice pics I managed to snap. Ingat ek, jangan cedok jerk. Kalao nak amik post memana, kredit blog aku DAN jangan lupa link. Bukan susah pon. Malas aku nak watermark pics, so sebelom aku cacatkan these pics, jangan main sambar jer ek.

I love this pic of Datin Seri/Datuk Siti Nurhaliza


Siti having a laugh - presumably the same on I had watching Jennifer in a tux


Kak Engku looking slimmer (dari belakang aku ingat kak Ziana, then ingat Nabila lak) and also my gal Dynas yang akan kahwin soon - I'll be there for you, girl!


Farah Fauzana all happy - same ngan Anuar


Hot mama - Liza in her stunning outfit


Meanwhile - back at the Batcave... Michelle dan Azmi terjah Fasha


So meanwhile, for those of you yang can read and not only want to see nice pictures, nih senarai mereka yang presenting as well as performing untuk ABP-BH 2007.

Performing are : Mawi, Datin Seri Siti Nurhaliza, Amy, Anuar Zain, Atilia, Awie, Bob, Ella, Hattan, Heliza, Liza Hanim, Meet Uncle Hussain and Ramli Sarip. Also who would have thought - a combination of Dynas, Fasha, Fauziah Ghous along with Datuk Jalaluddin Hassan. Merasalah!

Presenting : AC Mizal, Afdlin Shauki, AG (Hot FM), Anne Ngasri, Awie, Datuk Yusni Hamid, Diana Danielle. Erra Fazira, Estranged, Fauziah Latiff, Hans Isaac, Iqram Dinzly, Isma Halil Hamzah, Leya (Hot FM), Nabil (Raja Lawak), Ning Baizura, Noorkhiriah, Nora Danish, Noryn Aziz, Nurul, Rashidi Ishak, Rozita Che Wan, Sharifah Shahira, Syamsul Yusof, Zainal Din Zainal and Zul Yahya.

Hosts for the night are Fauziah Ahmad Daud @ Ogy and Raja Azura @ Kak Engku.
Riuh rendah event tuh, followed up by another. Launching program tuk Astro Oasis.
Tapi bab tuh aku tanak sentuh sangat ler. Kang panjang lebar. But seronok ler sebab lepak, carut... I mean... discuss Akademi Fantasia 6 nih.

But one person menjadi perhatian - Ikin. Alah... Ikin yang DIKATAKAN (matilah aku tanak sebut yang terang) KONONNYA (merasalah again) dengan Mawi.

Pose off!


Apa hah???!! Carut akak ek?!



Aku malas nak ulas.. so here's the video of what more or less transpired. Malas na wat video fancy fancy cam slalu (fancy ker)... so this is all I can muster up strength for sebab banyak keja nak abihkan and I need sleep for another full day tomorrow.

Ok guys... good night. By the way, to my Boo. Am so proud of you that you chose to be independent and get a part time job apart from studying. Nih yang tambah sayang nih...

Thursday, March 27, 2008

Nuts are the best!

Semalam, again layan Diari Akademi Fantasia over my laptop akibat tak sempat tengok the broadcast kerana sibuk. Sempat tengok first nya jerk.

Yang other one kena torrent baru leh layan when I got home. Yerlah.. al kisahnya, pas abih keja (ari ni masuk keja awal pagk lagik ok... sort of), singgah ke rehearsal Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2007, which will be held this Sunday in Arena of Stars, Genting Highlands.

Tapi before I get on with that, ni some overdue pics, which I shot earlier today of my Joey, my baby sugar glider. Also of Jizzabel, si Halim punya. Nama aku nya because memang anak sugar glider, ala anak kangaroo memang panggil di panggil Joey pun. Si Halim punya tatau la apa sebenarnya inspirasi.Gisele Bundchen kot...

Aku tak amik banyak pics sangat sebab meka still getting used to the environment and didn't want to stress them out, and today sempat spend some time with Joey nak bagik dia get used to me. Success!!! Dia memang da bonding ngan aku! Heh.. enjoy the pics, pet lovers! By the way, dia da pandai lompat sana sini. Terbang sikit sikit jerk. Masih muda ma. Baru just over two months. Tapi bab panjat smakin expert.

Jizzabel kalao siang tido jangan kaco. Tu marah dia intai kuar jeling.


Joey lak active sikit. Comelnyaaaaaaaaa




Besh sangat layan. Tambah ramai pets aku. Ok la tuh.. selama ni nak bagi makan binatang yang lupa diri, baik bagi binatang yang reti nak berterima kasih. Matilah ko carut lagik!

On bab rehearsal. Anyway, besh sangat. Memang aku rasa bab persembahan, ada beberapa highlights ler kot this Sunday night. Tak sabar aku. Of course, aku gi.

Sorry ler sesapa yang mintak aku tiket. Aku memang takde. Ramai SMS or mesej me, and all I can say is, I am so sorry guys. Memang takde...

On with the latihan.. asik sidetracked jer aku nih.

My pilihan for possible best shows tuk menghiburkan malam tuh, the Anuar Zain medley, consisting of Bob (Jangan Bersedih Lagi), Atilia (Mungkin) and Anuar himself on Ketulusan Hati (langit dan bumi kalao banding Riz terciRIZ tuh). Memang besh.

Ni video Bob kalao korang nak ala sneak preview. Jangan carut apa kekurangan ek... ni baru rehearsal. Sorry aku tak amik Anuar punya set... biarlah rahsia light light korang tunggu the actual day. Memang worth it! Even Atilia...

And the other show yang aku rasa akan meletup, is the underrated diva, Liza Hanim yang akan menyanyi Merawat Luka Terpendam. Korang layan video ni kalao nak feeling sikit.

Ni some pics masa time rehearsal. Aku tak amik banyak pon. Ada benda nak discuss time tuh, so sikit jerk. Enjoy ler apa yang ada ek.

Jen working hard (iyolah - stress je lebih kot... matilah aku!). Shuib, PA Bob. Stress jek? Demam rupanya. Bob lak sibuk borak ngan Mawi.



Argh!!! Stress masuk pic blog ko kena carut!!!! Motif??? *gelak sendiri*


Ramli MS - the maestro!


Gen gila jap... stress pas layan tone deaf kat Akademi kot.


Bob tengok apa nun jauh tuh pun tatau...


Anuar ngan manager dia Rohila


Bab Ramli explaining something to the rockers. Nampak rabut jer tuh, si Ella.Jojie in the pic too, while Hattan partially hidden and Papa Rock, Ramli Sarip layan!


Bob ngan penyanyi asal lagu dia akan bawa, Anuar.


Photo op. Ramli MS, Ramli Sarip, Bob, Hattan, Mawi, Ella and Anuar Zain. Propah tau posing pelbagai!




Ko nak apa agik hahhhh??? Da cukup la pics tuh!!!


Matilah... pic Mawi sumbat muka dalam kamera aku.


Ok ok.. moving on to Diari Akademi Fantasia hari nih punya ulasan.


Aiyo.. Diari ni hari ni start je ada scene 'perluker???' Memang tak perlu!


Stanly dan Riz nyanyi duet ngan kamera. I have a sneaking suspicion aku kenal sapa yang jadi sora kamera tuh.


Berubah orang sebenarnya each time, but I know that voice! Matilah tanak pecah lobang!

Spotcheck by Ramli MS.


Lufya surprisingly ok (this may be her niche), Toi unsurprisingly boring (do we care?), Nubhan still karaoke level dan Faisal semakin geng ngan Ika menyakitkan telinga. Aduh... dia nih camna nih. Dah lah lupa lirik.

Eh ada scene Saida. She looks like she may just be able to carry it off after all. She's starting to have fun with the song, thankfully!

For the first time, I see a real confidence brewing in her.
Naim?
I won't even bother commenting. Leh la dia jadik penyanyi sebagus Saiful Apek. Take that how you will. Matilah pengakuan lidah pendek.

Ujibakat Raja Lawak 3


Amik ko kelas Siti Hajar, ala senamrobik nak tengok bebudak paham bahasa tak bab breathing.
Da masuk Jasmi tuh. Hah... aku malas nak komen bab dia. Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... hah amek ko.

Perasaan nak mencarut tuh membuak - kinda like nausea associated with seeing his work.
Konon bagi baju tak main bagi je. Mintak Ika explain kenapa tak puas ati baju. pastu tak puas ati nak melatah balik at that girl. Takyah la tanya kalao camtuh.

Then komen lak bab berat badan. Konon nak cantik kena jaga berat badan. Marah katanya pasal berat badan. Come on!!!!

Kan da takde posisi nutritionist. Dia ni feeling nak multitasking pelbagai ker. Ke malas cari baju pandai lak cari alasan??? A stylist or an image consultant knows what to do.

Ni leh suggest catuan makanan konon concerned nak meka look good Then get good wardrobe la. Nak mintak camera la, mama Rina laa.. tu jaga bebudak tuk suprvise bebudak makan. Come on!!!! What the....???!!!

Tapi aku akui, Jasmi ni memang stylo! Rambut dia very the retro inspiration. Cam Hitler hawau! Tengok wardrobe dia.. stylo gak. The red band is just missing a swastika! Yes, he sure knows what he's talking about - dia tanak bebudak gemuk.
Dia buncit takpe.. dia cantik. Matilah aku...!!

Heil fashion Nazi!


Uwaaa.. semua bebudak dapat Maybelline punya make up kita. Cantik ok beg. Mesti Riz dan Stanly happy gila. Balik hostel kang leh pakai.

Fast forward kelas menari yang masih serba tidak kena.

Kelas Syafie besh sikit. Syafie naik angin layan Faisal sumbang jerk keja. Why does he keep making the same mistakes??? Lirik pun tak hapal, melodi pun tatau.. ishk.

Alahai. last scene nak main kenen kenen lagi. Konon Nadia suka Alif. Then konon Nadia gaduh ngan Lufya yang suka Alif gak. What the...

Second Diari nampaknya Maybelline punya products da mula di pakai. Moka si Faisal tuh tempek sampai cam tepong komak.

Very the Mr Vampire ok! Sabau je umi tahan nak gelak moka Faisal moka ala Chucky.

Bab Nubhan - honestly dia nih hopeless takde feel. Konon Ika dan Stacy kena tolong lak nak act the part for him konon nak hayati. Eeewwww.. can imagine them just tahan dari nak throw up.
Si Toi no matter how he tries, just belongs in the same category. Lemau je...

Jahat si Sarimah, tetap nak point out si Riz top molot nak lakon baik. Kejap je tuh. Tunggu drama queen start balik perangai.
Motif pagi pagi da jogging keliling hostel. Hebat!

OUCH!!!

Ika nyanyi.. sori... terkejut. Bunyi letopan gegendang telinga bila masuk je vocal Ika.

Amik ko Stanly feel Dina nak tolong her to have more attitude and punch in her performance.
Pastu masuk show sendiri... aiyo! Welcome to Soi 2, Patpong! No, no, no. no, no!!! It's like watching a walrus doing the lambada.

Faisal... tatau camna nak komen agik. Asik masaalah sama tak ubah.

Choreography for lagu Naim. Nadia tolong. Mak aih.. si Naim ni da beyond hopeless. Perangai cam ungka bila geram.

"Eeeeeeeeeee.. geramnyaaaa".

Saida looked ok. 180 degrees turnabout.

One hot mama!

Erm... Alif nak wat sit up, Shafiq tolong. Erm.. hasil keja Hitler tuh kot.
Meka ramai ramai dok main Jenga ke tuh. Berangan Nubhan. Kata nak pompuan nak yang tinggi, nak rambut straight, konon rambut kerinting nampak ganas. Uwaa.. da clash ngan awek katanya We wonder why...

Konon awek membebel, meleter katanya... nak yang macam Nasha Aziz katanya. Baru la macam perempuan. Heh... abih cuba rupa ko cam jantan sikit. Taking a shower once in a while would help. Rupa da la busuk jerk...

Alif ngan Toi dan Rina lepak kat dapur. Si Alif still trying to get that note. That one problematic note.

Merasalah masuk cita Rina pasal lagu yang wat dia nangis lagu Love Story. Baru bukak molot da nitis air mata Aiyo.. nenek emo. Rilekssss!!!

Motif sesi korek telinga, gentel sana sini korek?

Eeewwwww!

Matilah Stacy kata SIOKKKK ok korek tuh.

SIOKKKK!!!


Aduh... ending tunjuk ramai ramai sesi gelek layan kamera. Pening aku.

Stanly tengok je dari jauh. Nak join Nadia dan Lufya and Rina la tuh Stacy dan Ika pun abih sesi korek telinga mai join.

Siapa yang rakam video tuh? Saida ek, pakai phone?

Abih la bebudak ni kena blackmail kang. Seb baik tunjuk kat Diari dulu. Ok ok.. panjang lak kang entry ni. More tomorrow, guys!

Tuesday, January 01, 2008

Here's to 2008!

Again... happy new year... and happy 2008 to all of you. Before I ramble on and on - here are some pics yang aku amik masa kat KLCC. This was the fireworks show at the stroke of midnight and the first 10 minutes or so. Hope you guys like it.

Take time and wait for the pictures to load - because this time there are A LOT of pictures I have to share. Yeap.. I went psycho shooting pics, so enjoy them ok.

Just make sure your Internet line is not crap, because kalau korang tak nampak the pics, can't help you guys.

The amazing sight of KLCC framed in fireworks as we entered 2008.







Backtracking, masa sampai KLCC terkejut lak jam takde. But since it was only 7.30pm, memang tak teruk pun kesesakan time tuh. Stupidly, I parked in KLCC instead of the nearby parking are dekat the show venue near Exxon Mobil. That's what getting shocked will do for you.

Bumped into Ezlynn and Adam dropping by to jalan jalan and watch the show. Shah, laki Liza Hanim yang perfomed, pun ada playing daddy ngan anak meka.


Went to the VIP marquee and was amazed by the sight of things.It didn't look like it was in a bloody tent. Cantik siot. Classy and extravagant. Siap ada chandelier pelbagai. And the food? Yummy! Trust Petronas to be the best host in town when it comes to organising events like this.

Simply grandiose!

And when the show started, I headed right in front of the stage to enjoy the performances. I didn't take all the performances - tapi ni yang mana aku sempat. The others I was preoccupied because it was probably not worth my time to layan. Apapon - you guys probably caught it on TV... so takyah wat ulasan. And if you guys didn't catch it - then takyah la kan. It was a New Year concert... so takyah la ek review. Just enjoy the pics.

Please remember - kalao korang suka these pics - you can use them anywhere - BUT - please credit me, where you got them AND link my blog please.

Make it worth my while to take time to shoot these pics, upload and link them. Hormat la ek sikit usaha aku. Jangan cam sparuh orang aku tau diluar sana yang ngaku pics ni meka punya lak... cam kesial....

Aku stakat ni tak nak watermark the pics tapi kalao benda ni berterusan sooner or later, I'll have to.

Now - on to the pics.

The opening cultural fusion show.


Search in action.


Amy... rockin' wo!!!


Rock legend for sure lah.


Noraniza Idris - walaupun kena perli slalu bak rombongan, her show memang best.



Joe Flizzow brought on his posse for a touch of hip hop.



Joe and his posse threw their KL brand caps to the audience. I think there were about eight, and Nafi got one sebab kami beramai ramai dok depan and it just landed near our feet.


Imran Ajmain was on too... and also dueted with Francesca Peters before she went solo.


Do I hear you guys kutuk my hair?


Alien vs Predator promo tour.


Masa dia baru nak start nyanyi - it started raining. Kebetulan lak - Fran was singing... erm... Umbrella. Pas meka abih, orang mintak meka campak payung lak sebab ujan.


And after Fran sang... ella.. ella.. ella.. who else came on but... Ella.



Joe Wings backed her up. Goreng!!!


Ning enjoyed herself big time leading up to the countdown.






Esther Khoo in the scariest outfit of the night. Boots??? Or galoshes!


The group finale.





Jojie and Ella ham it up for the camera.


Vernon being weird and Fran having the same reaction to him, as everyone else to her hair.Amused...

On the way to KLCC I spotted a nativity scene outside a building in front of KLCC. Memula aku ingat I had spotted wrong, so on the way back from Impiana Hotel, to KLCC after taking a ride from the artistes' bus to get out of the concert venue.. I went to look for it. And it was indeed a nativity scene.

This was outside The Ascott and Kirana. This is the simplest, but most meaningful Christmas decor I've ever seen anywhere in Kuala Lumpur.

It was touching that Christmas be remembered for what it is.


And the last pic for today was taken masa on the way nak ke KL. It wasn't grammatically wrong.. or at least I think so. But it just sounded so wrong.

Come Inside And Treat Yourself - sounds like a self-service invitation.

Would have sounded nicer to say Come Inside and Have A Treat or something. Dunno... it just caught my eye and thought wanted to put it here.

Ok lah guys.. hope the pics amused you. Be back with another entry soon. Oh by the way, I promised you guys a new layout for my blog, kan? That's coming soon. Still tweaking the look because I want it to be permanent... so pada meka yang tak gemar layout ni... sabar ek.

Happy holidays people!